16.12.09

αποσπάσματα από τη συνέντευξη τύπου του Ρέππα...

...κατά την οποία ανακοινώθηκε η ακύρωση της δημοπράτησης των "Νέων Αυτοκινητόδρομων Αττικής"

Όσον αφορά στους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής, μετά από μια λεπτομερή αξιολόγηση όλων των δεδομένων του έργου παραχώρησης των νέων αυτοκινητοδρόμων Αττικής, εντοπίσαμε προβλήματα τα οποία μας οδηγούν στην απόφαση ν’ ακυρώσουμε αυτή τη δημοπράτηση και να επιδιώξουμε την επαναδημοπράτηση του έργου υπό το πρίσμα των κατευθύνσεων που θα προσδιορίσει και το νέο ρυθμιστικό της Αθήνας.
Πιστεύουμε κατ’ αρχήν, ότι ο περιορισμός του έργου σε μια πιο διαχειρίσιμη κλίμακα αποτελεί μονόδρομο. Είναι μια επιλογή ευθύνης για λόγους που συναρτώνται με την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών συνεπειών του έργου. Χαρακτηριστικά θέλω ν’ αναφέρω, και περιορίζομαι σ’ αυτό, που το γνωρίζετε κι εσείς, ότι το τμήμα από τον κόμβο Μεσογείων μέχρι τις τελικές απολήξεις των δύο κλάδων προς Αγία Μαρίνα ή προς Καλύβια, βρίσκεται εντελώς εκτός ρυθμιστικού. Αφ’ ετέρου, δεν ετέθη σε δημόσια διαβούλευση. Επίσης, το μικρό τμήμα που προστέθηκε και συνδέει τον κόμβο των Σπάτων με τον κόμβο του Αεροδρομίου, είναι εκτός μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Η απόφαση αυτή επίσης συναρτάται με την κάλυψη των δαπανών των απαλλοτριώσεων, που μία πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι θα εκτοξεύσουν το κόστος του έργου αυτού σε δυσθεώρητα ύψη. Μιλάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Οι πόροι αυτοί γνωρίζετε, εάν διατεθούν δεν είναι επιλέξιμοι. Θα καταβληθούν από τον εθνικό κορβανά. Επίσης πιστεύουμε, ότι απαιτείται μια ουσιαστική διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες όπου διέρχεται αυτός ο άξονας, όταν επανασχεδιαστεί, δημοπρατηθεί, κατασκευαστεί και δοθεί προς χρήση.

Από την άλλη όσον αφορά στο μεγάλο αυτό έργο των νέων αυτοκινητοδρόμων της Αττικής, πρέπει να σας πω ότι χρειάζεται πραγματικά επανασχεδιασμός. Το έργο αυτό είναι «μη έργο», γιατί αντιλαμβάνεστε πως όταν ένα τμήμα του είναι εντελώς εκτός ρυθμιστικού, ή ένα άλλο δεν διαθέτει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, είναι τόσο εκτεθειμένο το έργο - λόγω αυτού του ελαττώματος - στην πρώτη προσφυγή προς ακύρωση, ώστε δεν χρειάζεται να συζητούμε για το αν είναι ένα έργο ή ένα μη έργο. Είναι ένα έργο – φάντασμα έτσι όπως κατ’ αρχήν το συνέλαβαν όποιοι το δημοπράτησαν.
Η προσπάθεια που θα κάνουμε και για το έργο αυτό, αφού μελετήσουμε όλα τα δεδομένα και το επανασχεδιάσουμε είναι, μακάρι σε ένα χρόνο από σήμερα, να είμαστε έτοιμοι να μιλούμε για δημοπράτηση ενός έργου, που αντιμετωπίζει τις ανάγκες της Αττικής, επαναλαμβάνω στο πλαίσιο του νέου ρυθμιστικού σχεδίου.
Το συγκεκριμένο έργο, θα πρέπει να μην είναι ένα φαραωνικό έργο σαν αυτό το οποίο σχεδιάστηκε χωρίς να εξυπηρετεί ανάγκες, αντιθέτως επιβαρύνει υπέρμετρα το τοπίο της Αττικής. Από την άλλη θα πρέπει να είναι ένα τέτοιο έργο όμως, το οποίο να είναι βιώσιμο, να είναι πραγματικά ένα έργο αυτοχρηματοδοτούμενο, ώστε να είναι έτσι σχεδιασμένο, που επειδή θα είναι ελκυστικό στους επενδυτές, να είναι ένα έργο που μπορεί να γίνει.