Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται ξανά στην επικαιρότητα το ζήτημα της κατασκευής
του νότιου τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού και γενικότερα, των επεκτάσεων της Αττικής Οδού στον ορεινό όγκο του Υμηττού.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ, παρά τις συνεχείς αιτήσεις βουλευτών, δημάρχων , δημοτικών παρατάξεων και φορέων πολιτών, εξακολουθεί να μην δημοσιοποιεί και να αποκρύπτει τις τεχνικές μελέτες των έργων αυτών, παρά το γεγονός ότι από τις 2 Ιουνίου 2008, σε Συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός δήλωνε ότι η χάραξη των νέων αυτοκινητόδρομων και οι τεχνικές μελέτες έχουν οριστικοποιηθεί και ότι επίκειται η ολοκλήρωση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Πρόσφατα. μια σειρά δημοσιεύματα ( Kαθημερινή 13/1, Ελευθεροτυπία 24/1, Νέα 24/1 κ.α),αναφέρουν ότι επίκειται η προκήρυξη και η δημοπράτηση της κατασκεύης των νέων αυτοκινητόδρομων στην Αττική μήκους άνω των 55 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 1,2 δις ευρώ. Ηδη, έχουν εκδηλώσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ασκούν πιέσεις εγχώριες κατασκευαστικές εταιρίες και ξένοι όμιλοι, εφ’όσον προβλέπεται η είσπραξη επί 25 χρόνια διοδίων από τους 10 προβλεπόμενους σταθμούς.
Σύμφωνα με τα «Νέα» (24.1), «…ο σχεδιασμός του ΥΠΕΧΩΔΕ χρειάστηκε να τροποποιηθεί έξι φορές, για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και λόγω πιέσεων από τους Δήμους Ελληνικού, Ηλιούπολης και Αργυρούπολης…». Εξ’άλλου, είναι γνωστό ότι και οι Δήμοι Βύρωνα και Καισαριανής έχουν εκφράσει επιφυλάξεις, αναμένοντας τά τελικά σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ οι Δήμοι Κορωπίου και Βάρης δεν έχουν δημοσιοποιήσει τις θέσεις τους. Αντιρρήσεις έχουν επίσης εκφραστεί και από άλλους Δήμους της Ανατολικής Αττικής.
Επισημαίνεται ότι ο Δήμος Ηλιούπολης έχει εκδηλώσει τη διαφωνία του για την δημιουργία κόμβου σύνδεσης της Δυτ. Περιφ. Λεωφόρου Υμηττού με έναν τοπικό κεντρικό οδικό άξονα (την Λεωφ. Σοφ.Βενιζέλου), υποδεικνύοντας τη μετατόπισή του προς τα όρια με τον Δήμο Αργυρούπολης. Οπως αναφέρεται σε επιστολή του Δημάρχου Αργυρούπολης προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ (18.12.08), «…παράγοντες του Δημοτικού Συμβουλίου Ηλιούπολης ισχυρίζονται ότι έδιωξαν τον κόμβο της Ηλιούπολης και τον μετατόπισαν στην Αργυρούπολη…Με τις νέες προτάσεις και μελέτες...παρατηρούμε ότι καταστρατηγούνται ακόμη και οι πιο σημαντικές παράμετροι, όροι και προϋποθέσεις για την κατασκεύη του περιφερειακού δρόμου… »
Επισημαίνεται ακόμη, ότι ο Δήμος Ελληνικού έχει εκφράσει την συνολική αντίθεσή του στην κατασκευή της Δυτ. Περιφ. Λεωφ. Υμηττού και των υπόγειων επεκτάσεών της μήκους άνω των 1500 μέτρων μέσα από το Δήμο, μέχρι την λεωφόρο Βουλιαγμένης και στη συνέχεια μέχρι την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος, καθώς και με την δημιουργία 5 ανισόπεδων κόμβων στα όριά του…
Η «Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Υμηττού»,στην οποία συμμετέχουν τοπικοί φορείς και πολίτες 16 Δήμων γύρω από τον Υμηττό, από την ίδρυσή της την άνοιξη του 2007 έχει τοποθετηθεί ενάντια στην κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων στον Υμηττό, επειδή θεωρεί ότι θα υποβαθμίσουν ακόμη περισότερο το οικοσύστημα και την βιοποικιλότητα του βουνού, χωρίς να αντιμετωπίσουν ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα τα σημερινά κυκλοφοριακά προβλήματα της πρωτεύουσας.
Η «Διαδημοτική» πιστεύει ότι πρέπει να υπάρξει μια διαφορετική διαχείριση του υπάρχοντος οδικού δικτύου και να δοθεί προτεραιότητα στην ενίσχυση των δημόσιων μεταφορικών μέσων και ιδιαίτερα των μέσων σταθερής τροχιάς, στην επέκταση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων, στην δημιουργία εκτεταμένου δικτύου ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων.
Η «Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Υμηττού» έχει ήδη προχωρήσει στη κατεύθυνση της συγκρότησης ενός ευρύτατου μετώπου κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων, με στόχο την ανάδειξη και αποτροπή των σχεδίων που απειλούν τον Υμηττό, και ειδικότερα την αποτροπή της κατασκευής νέων αυτοκινητόδρομων.
Μέσα στον Φεβρουάριο προγραμματίζουμε Συνέλευση για την προώθηση συγκεκριμένων δράσεων.
25.1.2009
Το (Προσωρινό) Συντονιστικό της Διαδημοτικής
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
Την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου στις 8μμ στο Δημαρχείο Χολαργού, θα γίνουν τα εγκαίνια εικαστικής παρέμβασης για τον Υμηττό από τον Τζίμη Ευθυμίου (Αέρα Πατέρα) και άλλους. Ας είμαστε εκεί και τα λέμε.